השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    צור קשר

    צור קשר

    להפוך את הקורונה לגולד-סטאר !דברים שעסקים צריכים לעשות כדי להתמודד עם משבר הקורונה

    נגיף הקורונה מציב בפני עולם העסקים אתגרים ומהמורות שטרם נתקלו בהם. עובדים בבידוד, סחורות תקועות, קווי ייצור שפועלים לסירוגין, ישיבות וכנסים שלא יודעים אם ואיך יתקיימו הם רק חלק מהתסמינים. הסברה הרווחת היא שמתישהו גם המשבר הזה יחלוף, אבל בינתיים נרשמת ירידה בהיקפי הסחר ובמחזור העסקים שמכניסה רבים לפאניקה. להלן 6 דברים שעסקים יכולים לעשות כדי להתמודד עם המשבר ואף לצאת ממנו מחוזקים:

    מאת: מלי ביצור פרנס, מנכ"לית קבוצת Tefen דה מרקר ,23.3.20

    מזעור נזקים והמשכיות עסקית

    אמנם בכל ארגון יש שוני בין קווי ייצור, מוצרים וסוגי שירות, אבל האסטרטגיה בשעת משבר צריכה להיות דומה אצל כולם. בשונה מזמני שגרה, ארגונים חייבים לתעדף את התהליכים, השירותים והמוצרים הקריטיים ביותר שלהם, ולהקצות להם באופן מידי משאבים. האבחנה הזו בין עיקר לתפל, בין בהול לסובל דיחוי, היא זו שתאפשר את הישרדותו של הארגון ותמזער נזקים שיהיה קשה מאד לתקן ביום שאחרי המשבר.

    מעבר מנוהל קרב לניהול קרב

    אם לפני שיוצאים למלחמה מנסים לתכנן כל מהלך ולהפתיע את האויב עד כמה שניתן בכדי להשיג יתרון יחסי וניצחון, אז בעתו של קרב כפוי ומפתיע, אחד ממפתחות ההצלחה הוא קריאה והבנה מהירה של השטח. כעת אנו נמצאים בקרב כפוי וצריכים לחשב בקפידה ובמהירות את צעדנו, כדי להבטיח פגיעה אפסית בשירות שאנו מעניקים ולהגן על המוניטין שיצרנו לעצמנו בשוק, ובראש ובראשונה לשמור על הלקוחות. מחקרים רבים הוכיחו שחברות שהיו לצד הלקוחות שלהן בשעות המשבר והעניקו את השירות המסור ביותר בזמנים אלו זכו בנאמנות הלקוחות לטווח הרחוק. כך למשל בנק גדול בישראל הודיע כי יסייע לנפגע הקורונה וישהה עבורם את תשלומי המשכנתא לשלושה חודשים, ובמקביל פרסמה חברת ביטוח גדולה כי לא תגבה דמי ביטוח רכב מי שנמצא בבידוד. צעדים ראשונים ומבריקים אלו שלא משנה מה היו השיקולים בקבלתם יהיה רווחים מאוד בעתיד הנראה לעין.

    היכרות מעמיקה עם הארגון

    הגיוני שנכיר את התהליכים, עובדים, לקוחות ואתגרים בסביבה בה אנחנו עובדים ובכל זאת זה הזמן להעמיק יותר, לבחון, לשאול, לדעת, להטיל ספק ולמפות עוד ועוד. ככל שההיכרות שלנו עם הארגון שלנו, על כלל מרכיבו ועם התעשייה והשוק שבהם אנו פועלים יהיו טובים יותר, כך גובר הסיכוי לקבל החלטות נכונות ומושכלות יותר. זה זמן טוב לראות מה המתחרים שלנו עושים, איך הלקוחות שלנו מגיבים למשבר, ולאתגר את עצמנו בחשיבה מחוץ לקופסה.

    הטמעת אלמנטים אג'ילים

    התרגום החופשי לאג'יליות הוא "זמיש" – זמין וגמיש. כבר עכשיו רצוי להטמיע אלמנטים אג'ילים, בכל ארגון ובכל סוג תעשייה שהיא. האג'יליות תעניק לנו את היכולת להתנהל בצורה מהירה ואחראית וגם לשמר את העובדים. חשוב במיוחד בעתות משבר לשמור על השילוש הקדוש – עובדים, לקוחות ותהליכי עבודה. פגיעה באחת מצלעות המשולש יכולה לגרום לנזק ממשי לארגון. לכן יש לעשות ככל הניתן לשמר את המצב הקיים ולא לזעזע את היסודות של הארגון.

    טכנולוגיה

    במצב של שגרה אנחנו שומעים לא מעט ביקורת על הטכנולוגיה שהורסת את היחס הבין אישי, שגורמת לנו להיות זרים ומנוכרים, שמחליפה את ההון האנושי בשוק העבודה ועוד. דווקא עכשיו אנחנו צריכים יותר מתמיד להודות על הקידמה הטכנולוגית שמאפשרת לנו להמשיך לעבוד מרחוק, מבלי לפגוע בעבודה הרציפה. גם במפעלי תעשייה ישנם לא מעט בעלי תפקידים שיכולים לעשות את מלאכתם נאמנה מרחוק ואפילו ישנם לא מעט חברות וארגונים שהתאימו את פעילותם לסיטואציה. דוגמאות לכך אפשר לראות אצל מאמני כושר שמעבירים אימונים בלייב ברשתות החברתיות, פיצריות שמוכרות ערכות להכנת פיצה ביתית וחברות הייטק בינלאומיות שעורכות כנסים אונליין באמצעות אפליקציית זום.

    שינוי ארגוני

    בחברות רבות עדיין ממשיכים לעבוד אך במתכונת מצומצמת בהתאם לנהלים, ונדמה כי אווירת סוף אוגוסט משתלטת על המשרדים. אלא שבמקום לשקוע בבטלה ובשאננות, ניתן לנצל את הזמן הזה לבחינה של שינויים ארגוניים שביום יום אנחנו לא מגיעים אליהם בגלל העומס שיש לנו בשוטף. כדאי להפוך את השקט היחסי שאופף את הימים הללו ליתרון. להקדיש את הזמן לחשיבה, לחקר ולהשגת נתונים, לבחון תהליכים, לראות מה ניתן לייעל ואיפה אפשר להרוויח יותר מביצוע שינויים פשוטים. אולי נצליח אפילו להתאים לחלק מהעובדים תפקידים אשר חיוניים יותר למציאות שבה אנו נמצאים כיום, במקום להוציאם לחל"ת או לפטר אותם.

    לכתבה מלאה: https://hamadad.co.il/6-%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%a9%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%a6%d7%a8%d7%99%d7%9b%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a9%d7%95%d7%aa-%d7%9b%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%94%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%93/?fbclid=IwAR1KINc3D7vlIfZLCs2O422wWYAWwxXaX4mVtW2_Rfjhuc0k2iSS_ttfAbk

    דילוג לתוכן