השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    צור קשר

    צור קשר

    שיפור אפקטיביות במוקד מכירות B2B בחברה יצרנית גדולה בתחום המזון

    שיפור אפקטיביות במוקד מכירות B2B בחברה יצרנית גדולה בתחום המזון

    רקע

    מוקד מכירות B2B אשר פועל במתכונת של מוקד הזמנות תפעולי.

    הנציגים במוקד מבצעים הזמנות על פי דרישה בתדירות קבועה ומוגדרת ללא ניסיון להגדלת המכירות.

    הצורך

    הארגון ניצב בפני שינויים משמעותיים בהיקפי הלקוחות והפעילות במוקד בעקבות שינויים ארגוניים ולאור זאת נדרש לבצע מהלכים לשיפור שיטות המכירה וניהול הלקוחות המטופלים במוקד במטרה למנף את יכולות המוקד ולמצות את ההזדמנויות.

    לשם כך, נבחרה חברת Tefen לבצע בחינה תפעולית מעמיקה לשיפור שיטות ותהליכי העבודה במוקד המכירות שבסופה תוגדר תפיסה תפעולית מיטבית לניהול ותפעול המוקד.

    תחומים מרכזיים שנבחנו במסגרת העבודה

    • אפקטיביות המכירות
    • תהליכי המכירה ותסריטי השיחה
    • היקפי פעילות המוקד והיקפי כוח אדם נדרשים (תקינה)
    • פעולות מחוץ לשיחה – פעילות ניירת ומערך אחורי
    • תהליכי ניהול המוקד (ניהול משמרת, ניהול צוות וכו')

    תפוקות

    בסיום העבודה ניתנו המלצות בתחומים הבאים:

    • המלצות למצוינות במכירות בשיחה – הגברת הייזום למכירות, דגשים למבנה השיחה ותסריטי שיחה תומכים
    • תקינת כוח אדם – היקפי כ"א נדרשים במוקד לביצוע הפעילות הקיימת ופעילויות חדשות שצפויות לעבור לאחריות המוקד
    • תכנון משמרות וניהול משמרת – מתן דגשים לניהול משמרת בזמן אמת ותכנון מיטבי של המשמרת להגברת אפקטיביות המכירות
    • מבנה ארגוני ושגרות ניהול – המלצות למבנה ארגוני חדש, בדגש על מבנה הצוותים וניהולם השוטף
    • איפיון דרישות לשיפור יעילות והגברת אפקטיביות המכירה באמצעות מערכות המידע

     המלצותינו כללו שימוש בכלים ובדגשים לקיום שיחת מכירה אפקטיבית והמרת שיטת התפעול מעבודה חד תחומית לעבודה משולבת של מספר תחומים למיצוי מקסימלי של פעילות הלקוח.

    תוצאות

    עבודתנו יצרה ערך משמעותי שבא לידי ביטוי בשיפור נצילות הנציגים, צמצום זמן פנוי והגדלת משך הזמן בשיחה שהביא לחסכון של כ- 8 משרות ולהגברת המכירות שיצרה גידול בהכנסות של כ- 15 מיליון ₪.

     

    דילוג לתוכן